söndag, oktober 29, 2006

Rutiner

Har börjat få fina rutiner på samvaron med sonen. Det är inget som jag direkt har ansträngt mig för att få till utan det hela beror på att han tydligt har talat om för mig när jag har gjort fel.
Numera vaknar vi vid sextiden och han äter lite. Sen försöker jag somna om och han antingen somnar om eller ligger och grejar lite lite.
Vi går upp vid åtta, halv nio. Jag gör mig i ordning och äter frukost.
Vid halv elva är det dags för Ingos lunch. Nu är vi uppe i två isbitar potatispuré, en majs och en broccolidito. Jag passar på att stoppa i mig något samtidigt.
Vid halv tolv ungefär är det dags för promenaden då han sover i vagnen i sin nya mysiga åkpåse. (Tack farmor!) Jag passar på att göra ärenden. Han sover länge i vagnen. Därför kommer vi ibland riktigt långt på dessa promenader. Har jag tur hittar jag ett fik. Har vi inga bestämda ärenden får lilla vovvsan följa med ut.
Vid tvåtiden är lilla I pigg och hungrig och jag är trött och hungrig. Han får amma, sedan får jag lunch. Ibland har vi hunnit hem, ibland har vi hittat ett trevligt fik på promenaden.
Vid femtiden är det dags för gröt med lite frukt på och en liten amningsstund.
Halv sju är det dags för badet och vid kvart över sju sover han i sin säng efter att ha ammat en stund till.
(Han vaknar sedan någon till några gånger på natten för att amma. Senaste dagarna har det faktiskt bara varit en gång mellan halv fyra och fyra.)

Nu hoppas jag att vi får behålla dessa rutiner, men jag har lärt mig att man inte alltid får som man vill med små barn. Nu är det ju dessutom vintertidomställning....
Peppar peppar....


Inga kommentarer: