söndag, oktober 08, 2006

Höstkofta

Jajjamensan, idag har det fyndats.
Läste att affärerna rear ut lite höstkläder eftersom de inte har sålt så bra på grund av vädret. Optimisten i mig tänkte då genast att koftan som jag spanat in på MQ borde ju reas för den var alldeles för dyr. Den är grå, lång, flätstickad med fickor och stora knappar. Helt enkelt den perfekta höstkoftan men jag tyckte att 599:- var alldeles för mycket för den. (Ja, jag vet. Det är inte helt likt mig...)
Besvikelsen blev stor, till en början. Den var inte read i grått.....men i djupblått. En mycket snygg färg som jag aldrig skulle ha tittat på om jag hade kunnat välja den grå. Och till halva priset till på köpet!
Tänkte ha den med mitt fina röda bälte över men jag kan inte riktigt få till det. Tror att det beror på att min midja inte är i bästa skick. (Det verkar som om de 4 kg jag har kvar sen graviditeten sitter precis där. Det är OK men det känns lite snopet att ha världens finaste röda skärp och ingen midja.)
Koftan funkar jättebra utan skärp så det gör inget.

Inga kommentarer: