söndag, oktober 29, 2006

Herregud!

Har det verkligen gått 20 dagar sen jag skrev sist. Vad har jag egentligen gjort? (Förutom börjat följa Lilla Is rutiner.)
H har varit hemma mycket för att plugga och jag har hållit mig ute på dagarna för att inte störa. På kvällarna har vi tittat färdigt på En förlorad värld. (Sorg och saknad!)
På torsdagarna har jag träffat mammorna i föräldragruppen på öppna förskolan och promenerat och fikat. (Så klart!)
Lilla I har haft sin första förkylning med snor och hosta. Jag har inte varit helt pigg själv heller iofs. Inte H heller, inte lilla vovvsan heller.
Har betat av lite på min fördömda to do- lista. (Har även lagt till några saker.)
Har äntligen varit och klippt mig! Tre timmar utan bebis. Först var det läskigt, sen var det underbart! Han klarar sig faktiskt utan mig ett par timmar, jag klarar mig faktiskt utan honom ett par timmar. Skönt att veta. Och så blev jag ju så fin! Inga gråa hår längre, bara mörkbrunt och chokladbrunt. Inget långt risigt hår i hästsvans längre utan en page som sluttar framåt från nacken. (De som känt mig länge kommer definitivt att känna igen mig eftersom jag har haft frisyren i olika varianter i omgångar sedan jag gick i femman.) Skönt! Är bara lite orolig ibland att jag ska se ut som en broderdaniel-brud, men jag är nog för gammal och för stylish för det. (förhoppningsvis)
Har även drömt och planerat runt ett hus i Nybro. Kollat tapeter och kakel och klinker. Tittat på Blocket efter möbler. Nu verkar det som om vi kommer kunna göra verklighet av drömmarna och jag är lite vettskrämd... Imorgon är en stor dag!

Inga kommentarer: