onsdag, augusti 16, 2006

Nygamla fynd

Är på semester i Småland hos de nyblivna mor och farföräldrarna. Ägnar oss åt läsning av veckotidningar och böcker, god mat, gamla vänner, mormor Maja och hennes nybakade bullar, att titta på gamla fotografier och att gå igenom garderober efter nygamla fynd. Hittade pappas gamla fina slipsar samt mammas svarta skinnstövlar. Stövlarna är jättefina. Jag tittade på dem sist jag var hemma men lät dem vara kvar. Nu lutar det åt att de kommer få följa med mig hem. Jag är inte van att ha skor med klack så det känns lite konstigt men kanske kan jag vänja mig vid dem. Hade egentligen tänkt köpa ett par stövlar i ridstövelmodell till vintern, nu kanske jag inte behöver det.
Hittade även en persianpälsjacka i lite swaggeraktig modell. Den går under namnet klimakteriepälsen här i huset. Tycker att den är jättefin men vet inte om jag törs använda den. Kanske när det blir riktigt kallt...
Nu kom mamma dragandes med två rutiga kjolar. Tja det är bara att prova!

Inga kommentarer: