söndag, februari 25, 2007

Småbarnsförälder

Jag har under den senaste tiden börjat inse att det finns männsikor som inte är småbarnsföräldrar.
Jag har vetat om det hela tiden men jag har nog lyckats förtränga det.
Måste vara någon sorts självbevarelsedrift.
Jag skulle inte vilja vara utan lilla I, aldrig, men jag avundas de som inte är småbarnsföräldrar ibland.
Jag märker av det när jag pratar med dylika.
En bekant berättade att hon skulle gå på bio och jag svarar:
- Åååååh bio, med längtande stämma.
En annan berättade att hon hade så ont i huvudet att hon skulle gå hem och ta en Ipren.
Jag hör mig själv säga
- Ååååh Ipren!
Hon såg väldigt frågande ut och jag blev tunngen att förklara att man som gravid och ammande får hålla tillgodo med Panodil.
Som sagt, avundsjukan sticker till lite då och då...

Inga kommentarer: