måndag, februari 26, 2007

IKEA

Lilla I och jag var på IKEA idag på jakt efter spisskydd, trappgrind och diverse skyddutrustning.
Jag kom hem med fem vita blomkrukor med plantor till, en lära gå vagn, ett spisskydd, plasttallrikar och skålar som lilla I kan slänga i golvet så mycket han vill, barngalgar, en tunna till leksaker och sju sockerströare som jag ska ha till en specialsökbana till lilla vovvan.
Das var alles glaube ich.
Lilla I som varit vaken hela besöket (samt resan dit eftersom han var så fascinerad av vindrutetorkarna) bröt ihop i kassan och det krävdes en hel del pepping av mig och kassörskan för att hålla honom på humör medan jag betalade. Han som tidigare har fått så mycket beröm av min vän M för att vara väldigt duktig på att gå på IKEA för att tillhöra det manliga släktet.
Kan bara till hans försvar konstatera att han stod ut mycket längre än vad hans far brukar göra utan att gnälla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara säga att det är så kul att läsa dina anekdoter. Då känns det som jag fortfarande får prata med dig lite ibland.
Har börjat jobba. -Men var är DU?
Kram Elenor

Talulah sa...

Du kan ju alltid låtasa att jag har lektion eller sitter i möte. Vi måste höras av snart.
Kram!

Anonym sa...

Min sambo tror att man MÅSTE följa pilarna runt i en IKEA butik så snabbt som möjligt-utan avstickare!
kram Helen