onsdag, december 13, 2006

Landsbygdsproblematik

Jag har hittat en ny favoritglass, Ben & Jerrys Chokolate Fudge Brownie.
Jag deklarerade för H att jag tänker äta den här glassen varje dag i resten av mitt liv.
Han svarade:
-Tror du att det går att köpa Ben&Jerryglass i Nybro?
-Men kanske i Kalmar, sa jag med darrande stämma.
H svarade med lugnande stämma:
-Eller kanske i Växjö, då kan du ta tåget.
Men nej, det går inte att köpa Ben&Jerryglass i Nybro, Kalmar eller Växjö!
Halmstad är närmast.
21 mil.
Snyft!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är även min favoritsmak tillsammans med cookie dough. Skandal att det inte finns närmare än Halmstad. Du får öppna en filial i Kalmar.

/Per

Talulah sa...

Cookie dough var min favorit fram till igår:)

Anonym sa...

Jag ska ladda frysväskan när vi kommer på besök!!

Mina favvosmaker är för övrigt New York Super Fudge Chunk och Caramel Chew Chew.

Talulah sa...

Åh snälla gör det! Ska nog på köpa med mig ett gäng om jag hinner inför flytten.