torsdag, oktober 05, 2006

Update

Det var ett tag sedan jag skrev. Det har hänt en hel del sen sist. Försöker lista de viktigaste sakerna.

1. Lilla I växer och frodas. Skrattar och snackar goja. Vi har börjat med smakprotioner, han gillar både havregrynsgröt och potatis.
2. Besök av mor och far. (mormor och morfar)
3. Picassoutställningen. Oj, vad det är roligt på konstmuséer. Kanske kan jag bli muséepedagog, har läst 20p konsthistoria och har lärarutbildning.
3. Fikat med trevliga vänner. Nya och gamla.
4. Varit ute i det underbara höstvädret! Slår bort oron för vad det egentligen innebär och passar på att njuta i fulla drag. Snacka om skräckblandad förtjusning!
5. Bokmässan. Nu är Ingemar medlem i Barnens Bokklubb och vi har börjat titta lite i böcker. Jag fick med mig en bok om virkning? hem. Konstigt...
6. Radio. Lyssnar på Lantz i P3. Älskar Annika Lantz, vill vara lika snabb i käften som hon. Och Christer! Härom dagen pratade de om vad man ska säga att man lyssnar på för musik för att bli accepterad som fotbollsspelare i Fotbollsskolan. Obetalbart! I love!
7. Lilla Vovvan har löpt och varit lite knepig, stulit ost, rymt och uppvaktat liten hanhund som blev mycket förvånad och smickrad.
8. Buffy. Jag har sett sista avsnittet. Oj, vad jag grät. Stor saknad och sorg, vad ska jag göra nu? Finns Huset Elliot som boxar? Gillar Mitt liv som död... Det återstår att se om jag kommer hitta något som kan fylla Buffy-tomrummet. Vill gärna ha tips i frågan. Inte Angel!
9. Tittat på hus på Hemnet. Just nu ska vi flytta till Nybro varannan dag och varannan dag ska vi stanna i Göteborg.
10. Specialpedagog. Ska söka programmet på halvfart och distans i alla fall.
11. Kings of Convenience, Quiet is the new loud och Peter, Bjorn and John, Writers Block. Popmusik när den är som bäst.
12. H och jag har börjat titta på En förlorad värld. Anthony Andrews och Jeremy Irons som Sebastian och Charles.
Det är rätt skönt att vara föräldraledig!

Inga kommentarer: