tisdag, september 12, 2006

Hjärnsläpp


Köpte överdrag till tre soffkuddar när jag var på IKEA senast. Jag stod och välde läääänge och bestämde mig för att: lila, det är fint till vår mörkgrå soffa. Väl hemma upptäcker jag till min förvåning att mattan är röd och att de flesta färgklickar i rummet drar åt rött. Hur kunde jag glömma det, hur tänkte jag, fanns det så mycket att välja på att jag fick hjärnsläpp? (Kan det ha varit fel på gravlaxen jag åt till lunch?) Som tur är går det ju alltid att rätta till ett sånt här fel med mer shopping och för att jag inte ska ångra mig i första taget den här gången köpte jag ett Marimekkotyg istället.

Den här gången tänkte jag inte på att min symaskin inte fungerar och att innerkuddarna är prickiga så det lyser igenom mitt nya fina tyg. Sen hade jag givetvis köpt för lite tyg också..

Min nya plan är nu att jag ska sy svarta örngott och sy fast en framsida av Marimekkotyget på. Ska få hjälp av en händig kompis (f.d.ordförande i någon slöjdförenings ungdomsavdelning) så jag är optimistisk. Nu får jag ju tre kuddar istället för en och en halv som det hade blivit. Och så får jag ju shoppa mer imorgon. Svart tyg, fliselin (tror jag) och knappar. Sedan ska tygerna tvättas och strykas och klippas och sys....

Inga kommentarer: