lördag, augusti 05, 2006

Testpatrullen

Jag har roat mig med att åka runt och testa olika shoppingcenter i närområdet i sommar när sambon har arbetat. Jag har hunnit med Nordstan, Backaplan, Allum, IKEA Bäckebol mfl. (Några av dem flera gånger.)
Eftersom jag numera tar mig fram med barnvagn är det nya och flera faktorer som inverkar på resultatet.

Tidigare räckte det med trevliga butiker för kläder, skor och smink samt tillgång till god latte (helst islatte). Numera kräver jag även tillgänglighet med vagn, gott utrymme i butikerna, fik med god latte och plats för vagn samt lite avskildhet för amning och fräsha skötrum. Eftersom det har varit så fruktansvärt varmt i sommar är även luftkonditionering en növändighet.
Gårdagens utflykt till Freeport i Kungsbacka var lite av en besvikelse. Tillbringade flera timmar där, hade trevligt sällskap med mig, men hittade ingenting som tilltalade mig. (Jo, kanske en liten silverväska till min kompis bröllop. Ska berätta mer om min klänning senare...) Jag har varit på Freeport ett par gånger innan så jag borde ha insett att det är svårt att göra fynd där. Visst var det lätt att ta sig fram och latten var ok, men det var knappast värt besöket.

Hittils ligger Allum högst på min lista tätt följt av Nordstan.

Inga kommentarer: