måndag, juli 25, 2005

getting started

Nu har jag lyckats starta upp en egen blogg. Det känns kul och spännande (men inte helt utan ett stråk av prestationsångest).

Idag har jag träffat mina brorsöner. Det var jätteroligt att få se dem, de bor så långt härifrån och vi träffas så sällan. Är verkligen en stolt faster (och även gudmor för den delen).

Imorgon är en stor dag för då kommer lönen! Oj, vad jag har längtat. Jag lyckades bränna hela förra lönen på rean och hos frisören. Jag har inte köpt någonting onödigt, bara bra saker som jag verkligen behöver och som kompletterar min garderob och gör den fullkomlig. Jag var även tvungen att täcka över min gråa utväxt med färg och slingor. Nu behöver jag lönen för att bara komplettera lite ytterligare med roliga toppar som jag verkligen behöver för att förnya garderoben inför hösten, och jag kanske behöver ett par nya skor, kanske ett par med lite klack för det äger jag faktiskt inga.
Hmm. Börjar misstänka att mitt shoppingberoende som jag har försökt hålla i schack har blommat ut för fullt igen...

Nu ska jag ut och träna med min lilla boxertjej, hon är sex månader och vi har verkligen börjat förstå varandra nu. Idag ska vi träna kontakt, inkallning, bytalek, fritt följ, sitt, ligg och stå. Korta roliga pass med mycket lek, jag har svår konkurrens om hennes uppmärksamhet eftersom vi ska träna tillsammans med hennes idol som är en etårig boxerkille.
Dax att plocka fram köttbullarna och tuben med skinkost!

Inga kommentarer: